جراحی شکستگی صورت در اصفهان
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران
شکستگی فک

جراحی شکستگی صورت در اصفهان

شکستگی استخوان های صورت یکی از مشکلات رایجی است که در بسیاری از تصادفات و آسیب ‌دیدگی‌ ها مشاهده می گردد. شکستگی صورت به آسیب‌ دیدگی‌ های استخوانی در ناحیه صورت و یا شکستن استخوان ‌های این ناحیه از بدن و همینطور شکستگی کاسه چشم مرتبط می باشد. برای انجام جراحی شکستگی صورت در اصفهان شناخت انواع شکستگی های صورت و نحوه جراحی و ترمیم آنها مهم است. همچنین اگر به دنبال بهترین دکتر برای جراحی شکستگی صورت در اصفهان هستید، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را دنبال نمایید.

جراحی دهان و فک و صورت

جراحی دهان و فک و صورت یک پروسه جراحی است که برای درمان ناهنجاری های فک، صورت، دهان، لثه، گردن و بافت های سخت و نرم در منطقه دهان و فک و صورت مورد استفاده قرار می گیرد. این یک تخصص جراحی شناخته شده بین المللی است. در بعضی از کشور ها همچون ایالات متحده آمریکا، کانادا و استرالیا، جراحی فک و دهان بعنوان یک تخصص از دندان پزشکی برشمره می شود. در بعضی کشورهای دیگر همچون انگلستان، جراحی فک و دهان یک تخصص پزشکی بوده که برای داشتن آن، نیاز به مدرک دندانپزشکی و همچنین پزشک جراح است تا بتوان صلاحیت فرد را تایید کرد.

جراحی فک، دهان و صورت در واقع یک تخصص جراحی درمانی است که طیف وسیعی از بیماری‌ها، صدمات و نقوص سر و صورت و فک و گردن و طاق جمجمه، چه بافت نرم و چه بافت سخت ناحیهٔ دهان و فک و صورت را اصلاح می‌کند. یک جراح فک و دهان باید به دانش لازم و کافی در زمینه های پزشکی، دندانپزشکی و جراحی را داشته باشد. هرچند جراحی فک و صورت بیشتر بعنوان یک تخصص در زمینه دندانپزشکی به حساب می آید. جراحی فک و صورت در زمینه های گوناگونی همچون: نقص در اعضایی همچون دهان، لثه ها، صورت، گردن، جمجمه به کار برده می شود. جراحی فک و صورته مچنین در مواردی که شامل تشخیص و درمان کیست ها و تومورها و بازسازی لب است، مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع جراحی شکستگی صورت در اصفهان

اگر دچار هر گونه آسیب دیدگی در ناحیه صورت خود شده اید توصیه می کنیم حتما از یک جراح پلاستیک در شهر خود مشورت بگیرید. به طور کلی جهت انتخاب روش مناسب درمان برای شکستگی استخوان ‌های صورت ابتدا به نوع آسیب وارد شده بر این ناحیه از بدن توجه می شود.

  • شکستگی استخوان بینی

جراحی شکستگی استخوان بینی یکی از رایج ترین انواع جراحی شکستگی صورت در اصفهان و سایر شهرها است. در وهله اول خونریزی بینی بیمار توسط پزشک کنترل می شود. همچنین در صورت وجود هماتوم تیغه بینی یا همان لخته خون در داخل بینی، پزشک با ایجاد یک سوراخ در لخته، خون جمع شده را از بینی خارج می کند. یک بینی آسیب دیده ابتدا به شدت ورم دارد، بنابراین در چنین شرایطی استخوان شکسته بینی بلافاصله به محل اولیه بازگردانده نمی ‌شود. در واقع تنها در زمانی که در نتیجه جابجا شدن استخوان، ظاهر بینی دچار اشکال شده و یا در مسیر هوای بینی انسداد یا گرفتگی ایجاد شده باشد، پزشک به بازگرداندن استخوان بینی به محل اولیه اقدام می کند. برای این منظور باید حتما ورم بینی به طور کامل از بین رفته باشد.

برگرداندن استخوان بینی به موقعیت اولیه تنها در یک جلسه صورت خواهد گرفت. هنگامی که استخوان بینی به محل مناسب بازگردانده شد، در صورت نیاز می ‌توان برای اهداف زیبایی از تخصص یک دکتر جراحی شکستگی صورت در اصفهان بهره مند شد.

جراحی شکستگی صورت در اصفهان

  • شکستگی آرواره (استخوان میانی صورت)

یکی دیگر از انواع جراحی شکستگی صورت در اصفهان ، جراحی آرواره یا استخوان میانی صورت است. این شکستگی معمولا در نتیجه تصادف با اتومبیل آن هم با سرعت زیاد ایجاد می شود. میزان شدت موارد شکستگی استخوان میانی صورت و آسیب‌ های احتمالی آن متفاوت بوده و حتی ممکن است به استفاده از لوله برای کمک به تنفس فرد نیاز باشد. در موارد شدیدتر آسیب دیدگی بیمار باید حتما در بیمارستان بستری شود.

بهبود وضعیت بیماری که دچار شکستگی آرواره شده است بسته به شدت آن معمولا به تدریج خواهد بود. در برخی موارد از دست دادن قدرت بینایی در فرد آسیب دیده نیز مشاهده شده است.

  • شکستگی استخوان گونه

اگر دچار شکستگی استخوان گونه شده اید، در صورت نیاز عمل جراحی برای بهبود مشکلات ظاهری آن می توانید برای جراحی شکستگی صورت در اصفهان اقدام نمایید. برخی از علائم نشان دهنده شکستگی گونه عبارتند از: صاف شدن گونه، مشکلات بینایی، احساس درد در زمان حرکت دادن فک و پاره شدن رگ ‌های داخل چشم در ناحیه آسیب دیده.

  • شکستگی استخوان حفره چشم (اوربیتال)

به گفته برخی متخصصان، شکستگی استخوان دور چشم زمانی به عمل جراحی نیاز دارد که فرد دچار مشکل دوبینی شده و یا اینکه چشم در حفره خود عقب رفتگی پیدا کرده باشد. برخی دیگر از متخصصان نیز از سی تی اسکن جهت کمک به اخذ مناسب ترین تصمیم در این رابطه استفاده می ‌کنند. به این ترتیب چنانچه بیماری دچار شکستگی استخوان دور چشم گردیده است، برای تصمیم نهایی در خصوص نیاز به عمل جراحی یا عدم نیاز به آن ، حتما باید با یک پزشک متخصص جراحی شکستگی صورت در اصفهان مشورت نماید.

  • دررفتگی مفصل گیجگاهی

انحراف فک و ناتوانی در بستن دهان از علائم در رفتگی مفصل گیجگاهی هستند. این مشکل به طور معمول باید به صورت اورژانسی تحت درمان قرار بگیرد. در این شرایط متخصص جراحی شکستگی صورت، مفصل را به محل اولیه باز می گرداند. برای این منظور از بی‌ حسی موضعی و همچنین داروهای ریلکس کننده عضلات فک استفاده می گردد. بیمار در این شرایط خاص به مراقبت های زیادی از فک و دهان خود نیاز دارد.

  • شکستگی فک

شکستگی یا جابجایی فک با علائمی همچون، درد در ناحیه فک، ناراحتی، ناتوانی در قرار دادن مناسب دندان‌ ها بر روی یکدیگر و یا کبودی زیر زبان همراه است. در مواردی که شکستگی زیر پوست یا داخل دهان به وضوح مشاهده شود استخوان فک اصطلاحا دچار شکستگی باز شده است. این نوع شکستگی به بستری شدن بیمار در بیمارستان و تزریق آنتی ‌بیوتیک نیاز دارد. همچنین در مواردی که فرد دچار شکستگی بسته در استخوان فک شده باشد، بیمار باید به یک جراح پلاستیک برای اقدامات درمانی لازم مراجعه نماید.

دلایل شکستگی فک و نحوه درمان

اگر دچار شکستگی فک شده اید باید سریعا به پزشک مراجعه نمایید. در اتفاقاتی نظیر تصادف، آسیب های ورزشی، افتادن و موارد مشابه دیگر امکان شکستگی فک وجود دارد. اگر بنابر تشخیص پزشک شکستگی فک و صورت خفیف باشد معمولا به خودی خود ترمیم می گردد. اما در شکستگی های جدی تر، حتما به اقداماتی نظیر جراحی نیاز خواهد بود. خوشبختانه شکستگی فک با انجام جراحی ، به طور کامل ترمیم خواهد شد. بعد از جراحی شکستگی فک بیمار باید طبق نظر پزشک معالج خود، از مراقبت های ویژه نظیر کمپرس یخ استفاده نماید.

انجام جراحی شکستگی فک در اصفهان

مهم ترین نشانه های شکستگی فک شامل درد (به خصوص در زمان حرکت فک)، عدم تراز شدن دندان ها ، عدم توانایی بیمار در باز کردن یا حرکت دادن دهان، بروز کبودی و خونریزی در دهان و یا احساس تورم و بی حسی است. جهت تشخیص شکستگی صورت و فک ابتدا پزشک متخصص ، فک و صورت بیمار را از لحاظ تورم ، کبودی ، حرکت و علائم دیگر مورد بررسی قرار می دهد. برای تشخیص درست معمولا تصویر برداری با اشعه ایکس و  سی تی اسکن هم نیاز خواهد بود.

معمولا درمان شکستگی های فک، فقط با انجام عمل جراحی صورت می گیرد. عمل جراحی شکستگی فک باید توسط یک جراح پلاستیک که در زمینه جراحی شکستگی صورت کاملا ماهر و با تجربه است انجام گیرد. برای درمان انواع شکستگی های فک و صورت، در قدم اول نیاز به عکس برداری از محل آسیب دیده است. در مرحله بعدی نیز ، جراح  با توجه به ناهنجاری ها روش درمانی مناسب را برای بیمار انتخاب می نماید.

 چگونه فرآیند درمان شکستگی فک را پیش ببریم؟جراحی شکستگی صورت در اصفهان

شکستگی فک و صورت به شکستگی‌هایی گفته می‌شود که در یک یا چند استخوان در ناحیه صورت اتفاق می‌افتد. استخوان‌های واقع در ناحیه صورت شما شامل استخوان کاسه چشم، گونه‌ها، بینی و فک شما می‌شود. شکستگی‌های فک و صورت می‌تواند موجب آسیب‌دیدگی بافت‌های نزدیک به این استخوان‌ها نیز بشود..

در شکستگی فک امکان دارد فک فوقانی، فک تحتانی و یا هر دو فک شکسته شوند. پس از گذراندن دوره درمانی نزد جراح دهان و دندان، باید تحت مراقبت بود تا فرد بطور کامل التیام یابد.

هنگامی که برای جراحی شکستگی صورت در اصفهان در ناحیه فک اقدام می کنید. پزشک ممکن است یکی از روش های زیر را برای درمان انتخاب نماید:

– ریداکشن ( جا انداختن ) باز و فیکسیشن داخلی :

برای انجام این جراحی ، پزشک ابتدا برشی در ناحیه شکستگی در صورت ایجاد کرده و با استفاده از سیم ، پیچ و پلاک های فلزی مخصوص ، قطعات شکسته شده استخوان را به یکدیگر متصل می کند. بنابراین استخوان های شکسته بیمار به تدریج بهبود پیدا کرده و در جای خود ثابت نگه داشته می شوند.

– روش ترمیمی جراحی شکستگی فک :

برای بهبود قسمت هایی از صورت شما که شکل آن در اثر شکستگی استخوان‌ تغییر پیدا کرده است، از روش ترمیمی جراحی شکستگی فک استفاده می شود. در این روش ممکن است جراح ابتدا قطعاتی از استخوان های شکسته صورت را برداشته و به جای آنها یک قطعه پیوندی قرار دهد. قطعه پیوندی در واقع یک قطعه استخوان سالم برداشته شده از جای دیگر از بدن شما یا فرد اهدا کننده می باشد.

پروسه جراحی و ریکاوری شکستگی فک شامل چه مواردی است؟

چه نوع درمانی مورد نیاز است؟

روش و متد درمانی جراح دهان و فم و صورت شما، به میزان آسیب و نوع صدمات وارد شده به شما بستگی دارد. در نهایت جراح شما با توجه به وضعیت و آسیب های وارده، بهترین روش را برای بازیابی سلامت و درمان حداکثری شما اتخاذ خواهد کرد.

در بعضی موارد، تنها با بسته نگه داشتن استخوان فک، می توان بهبود وضعیت استخوان ها را به دنبال داشت. از طرفی دیگر در برخی موارد شکستگی نیاز است تا استخوان های آسیب دیده را بیرون آورده و تکه های استخوانی را با استفاده از صفحات یا پیچ تنظیم و مهار کنند.

اگر نمی خواهید بر پیچیدگی کار بیفزایید، نیاز است که بطور مستقیم استخوان فک مورد عمل قرار گیرد؛ اما زمان نقاهت تا ۶ هفته به طول می انجامد. شایان ذکر است که هر جراحی فک و صورت یکتاست.

در دوران نقاهت نیز می توان روش هایی را اتخاذ کرد که به بهبود سریعتر شما کمک کند.

پیشنهاد می کنیم جهت دریافت مشاوره پزشکی در زمینه جراح داخل دهان ، جراح زیبایی پلک ، ایمپلنت دندان ، تزریق بوتاکس، ژل و چربی خدمات وب سایت تخصصی دکتر موحد را دنبال کنید.

تحمل و مدیریت درد

جراحی فک شکسته شده از درد آن نسبت به قبل، تا حد زیادی می کاهد.

گرچه ممکن است در طی هفته اول بعد از عمل دندان هایتان حساس شده و درد گیرند که باید بتوانید این هفته اول را پشت سر گذارید.

برای شما داروی ضد درد تجویز می شود، اما می توانید از داروهای بدون نسخه مثل ایبوبروفن نیز استفاده کنید. داروهای تجویز شده را طی دستور مصرف پزشک، استفاده کنید. در این بین باید از مصرف الکل، رانندگی و یا مصرف بیش از حد داروهای تجویز شده، امتناع کنید.

ورم ناشی از جراحی و طرز برخورد با آت

از یک تا سه روز بعد از عمل جراحی فک صورت، صورت شما متورم خواهد شد. شما می توانید این تورم را با بالا نگه داشتن سر خود و خوابیدن بطوریکه سرتان کمی بالا باشد، کنترل کنید. اگر تورم صورتتان تا ۵ روز بعد از عمل جراحی از بین نرفت، این امر می تواند نشانه ای از عفونت باشد. بنابراین نیاز است تا با جراح تان تماس حاصل کرده و وی را مطلع سازید.

شکستگی فک

تغییر رژیم غذایی

برای التیام و بهبود فک، لازم است تا حد امکان از تغییر و بالا پایین کردن فک خودداری کنید که برای تحقق این امر، می توان از مواد غذایی مایع بهره جست حتی اگر فک تان بسته است، رژیم غذایی مایع را در پیش گیرید.

برای داشتن رژِم غذایی مایع می توان از مواردی همچون ماست، سبزیجات و میوه ها، میلک شیک، سوپ و یا تخم مرغ استفاده کرد. هنگامی که تقریبا ۶ هفته از عمل جراحی و دوران نقاهتتان گذشته، زیر نظر جراحتان می توانید از غذاهای جامد نیز استفاده کنید. این امر در صورتی امکان دارد که روند التیام و بهبودی تان سپری شده باشد.

دهانتان را تمیز نگه دارید

در این بین حفظ بهداشت دهان و دندان ها امری سخت و مشکل است؛ اما برای اینکه یک ریکاوری سریعتری داشته باشید، حیاتی محسوب می شود. بعد از هر وعده غذایی دندان هایتان را مسواک بزید. همچنین بعد از هر میان وعده دهان خود را با آب نمک(گرم) بشویید.

در ناحیه شکستگی کمپرس یخ قرار دهید

کمپرس یخ در کاهش ورم و درد موثر است و از آسیب رسیدن به بافت های مجاور جلوگیری می کند. برای این منظور هر یک ساعت یک بار به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کمپرس یخ را طبق دستور پزشک بر روی صورت خود قرار دهید.

سر خود را بالا نگه دارید

تا حد امکان سر خود را از سطح قلب بالاتر نگه دارید. این کار در کاهش درد و ورم صورت شما موثر است. برای راحتی بیشتر در زمان خواب، سر خود را بر روی چند بالش یا پتو قرار دهید.

به صورت خود فشار نیاورید

سعی کنید بر روی ناحیه آسیب دیده صورت نخوابید. زیرا هر گونه فشاری که بر روی ناحیه آسیب دیده صورت ، وارد می شود منجر به افزایش شدت این آسیب ها خواهد شد.

زمان عطسه کردن دهان خود را باز نگه دارید

اگر در هنگام عطسه دهان خود را باز نگه دارید، در این صورت فشار کمتری به استخوان های شکسته صورت شما وارد خواهد شد. فشار زیاد ناشی از عطسه کردن ممکن است استخوان های شکسته را جا به جا کند و در نتیجه آسیب دیدگی شما بیشتر شود.

سوالات متداول

  • اگر جراحی فک انجام ندهیم چه می شود ؟

اگر برای درمان شکستگی فک اقدام نکنید، این احتمال وجود دارد که شاهد بروز مشکلاتی نظیر غیر قرینگی صورت، جفت نشدن دندان ها، عفونت، جوش نخوردن قطعات شکسته شده و غیره باشید.

  • آیا در جراحی شکستگی فک ، برش از روی پوست صورت دارد ؟

متخصص جراحی شکستگی صورت برای جراحی فک در اکثر موارد ، برش ها را به صورت داخلی انجام می دهد و در نتیجه اثری از زخم بر روی پوست شما باقی نمی ماند.

  • هزینه جراحی شکستگی فک چقدر است؟

به طور کلی برای برآورد هزینه های جراحی های شکستگی صورت نظیر جراحی شکستگی فک پزشک متخصص در وهله اول باید ناحیه شکسته شده را بررسی و معاینه کند و سپس هزینه بر اساس نوع و میزان آسیب وارد شده به صورت تعیین گردد.

  • جراحی شکستگی فک چه موقع باید انجام می شود ؟

اگر دکتر تشخیص دهد که استخوان شکسته شده فک ، جا به جا نشده است؛ از بیمار می خواهد شکستگی فک را به حال خود گذاشته تا به خودی خود ترمیم گردد، اما در شکستگی های شدید، جراحی لازم است.

  • داروهای مورد نیاز بعد از جراحی شکستگی فک کدام اند؟

  1. داروهای مسکن: در مواقعی که درد شدید احساس می شود، پزشک به منظور تسکین درد، داروی مسکن تجویز خواهد کرد. داروی مسکن باید قبل از تشدید مصرف گردد.
  2. داروهای استروئیدی: این داروها برای کاهش ورم صورت تجویز می شوند.
  3. داروهای آنتی بیوتیک: این داروها به منظور درمان عفونت های ناشی از باکتری ها تجویز می شوند. مصرف آنتی بیوتیک ها معمولا در صورت وجود زخم باز لازم می باشد.



:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: